Julianastraat op de schop

16/06/2020

Al vele jaren vragen bewoners van de Julianastraat de gemeente om een oplossing voor te hard rijden door hun straat. Na jaren van overleg is er samen met bewoners een plan gemaakt, waarbij ook het aanpassen van de riolering, vervangen van bomen en ondergrondse afvalinzameling is verwerkt. Uiteindelijk bleek er echter geen budget beschikbaar te zijn. Door het beperken van de reconstructie van de Noord-Zuidroute (Salvador Allendelaan en de J.M. den Uyllaan) komt er een bedrag beschikbaar en het college vraagt de gemeenteraad dit geld beschikbaar te stellen voor de aanpassingen aan de Julianastraat.

De aanpassingen dragen bij aan meer verkeersveiligheid, uitbreiding van het aantal parkeerplekken en meer overzicht bij het kruispunt met de Dahliastraat. Ook kan de afvalinzameling worden aangepast naar ondergronds. Het college vindt het wenselijk dat de werkzaamheden zijn afgerond voordat wordt begonnen met de bouw van de ondergrondse parkeergarage bij het gemeentehuis.

Al in 2013 kreeg de gemeente veel meldingen van onder andere te hard rijden in de Julianastraat. De daarop volgende jaren is uitgebreid onderzoek gedaan en een intensief participatieproject ontstaan. Bewoners konden meepraten en uiteindelijk is het resultaat het uitgaanspunt geworden van de reconstructie. 

Julianastraat 1912

Julianastraat 2020

 

Deel dit bericht:Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on LinkedIn

2 comments

  1. Jelle schreef:

    Pff, wat een onzin, het is een 30 Km zone en éénrichtingsverkeer. Ik fiets hier iedere dag (met plezier) doorheen, gaat prima, nooit last van te hard rijdende auto’s. Deze rijden juist heel voorzichtig, valt mij op. Zonde van het geld, leg liever wat rotondes aan op de Gorslaan, daar is fietsen echt een ramp met al die verkeerslichten.

  2. Bas schreef:

    Als er één straat snelheidsbeperking NODIG heeft is het de OVERLANDERSTRAAT, daar rijden ze ‘s avonds met 120 km doorheen, het is een wonder dat er nog geen doden zijn gevallen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *