Dienstverlening gemeente tijdelijk aangepast

03/12/2021

Van 23 december 2021 t/m 3 januari 2022 kunt u een deel van de producten en diensten van Burgerzaken niet aanvragen. Vanaf 1 januari 2022 gaan gemeente Beemster en gemeente Purmerend samen verder als nieuwe gemeente Purmerend. Hiervoor moet veel worden aangepast, ook aan de ICT systemen. Daarom is de dienstverlening in de periode van 23 december t/m 3 januari tijdelijk anders. Vanaf dinsdag 4 januari is Burgerzaken weer geopend voor inwoners en ondernemers en is afspraken maken bij de balie weer mogelijk.

Vanaf 23 december t/m 3 januari is het niet mogelijk om een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aan te vragen. Vraag een nieuw reisdocument daarom op tijd aan. Bent u uw paspoort of identiteitsbewijs kwijtgeraakt? Ga dan toch naar de balie in het stadhuis, zodat de verklaring van vermissing kan worden opgemaakt. Als u uw rijbewijs kwijt bent geraakt, kunt u dit doorgeven via de website van het CBR.

Andere gemeente
Voor geboorteaangifte kunt u een afspraak maken en langskomen op het stadhuis. In de periode van 23 december t/m 3 januari kunt u in Purmerend geen kind erkennen. Wilt u toch een erkenning doen, dan kan dit in elke andere gemeente. Voor de aangifte van een overlijden kunt u een afspraak maken en langskomen op het stadhuis.

Trouwen
Om te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan, moet u eerst een melding doen. Dit is niet mogelijk aan de balie, maar wel via de website van de gemeente, in de periode van 23 december t/m 3 januari. Uiteraard kunnen geplande huwelijken gewoon doorgaan.

Parkeerbelasting
Tussen 23 december en 3 januari is het niet mogelijk om digitaal een zienswijze, bezwaarschrift en/of bezwaar parkeerbelasting in te dienen. Schriftelijk indienen kan wel.

Zijn er nog vragen deze dienstverlening waar u niet uitkomt? Neem dan contact op met het Klant Contact Centrum via (0299) 452 452.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *